In 2009, terwijl ik zwanger was van ons oudste kind, brak wereldwijd de economische crisis in al zijn hevigheid los. De stroom van opdrachten droogde snel op: klanten gingen failliet of moesten hard bezuinigen en dat ging ten koste van de inkomsten van mijn bedrijf. Terwijl ik met weeën naar het ziekenhuis werd gebracht, stuurde ik mijn laatste mailtjes aan de collega’s op kantoor. En een dag of vijf na de bevalling werkte ik vanuit huis alweer. Toch kon ik niet voorkomen dat ik in oktober 2009 afscheid moest nemen van alle mensen die voor me werkten en van het pand waarin zulke mooie campagnes waren gemaakt.
Nog voor het einde van het jaar waren de plannen voor een doorstart gereed. Binnen een half jaar was ik terug – met meteen weer 4 mensen op de loonlijst. Het bedrijf groeide, ik werkte inmiddels samen met een zakenpartner en toen hij een poosje uit de running raakte, saneerde ik zijn bedrijven zodat hij het hoofd boven water kon houden.
In 2011 besloot ik dat het anders moest en verkocht ik alle activiteiten aan een bevriend bureau. Zelf ging ik als interimmer aan de slag, waardoor ik weer bij mooie merken mee mocht bouwen aan succesvolle strategieën. In 2013 werd ons tweede kind geboren. Dit keer wilde ik echt genieten van mijn kraamtijd, dus startte ik pas weer toen ze ruim 6 maanden oud was.
Download het e-book storytelling gratis