Over Sytske

Het gaat om jou!

Het gaat om jou!

Waar doe je het allemaal voor?

Waar doe je het allemaal voor? Ja jij, ondernemer!

Lange dagen? Kopzorgen? Onbetaalde facturen? Steeds niet die klant die je echt graag wil? Is dat waarom je bent gaan ondernemen? Of had je ooit die droom - die nu steeds vaker leidt tot wakker liggen?

Waar doe je het allemaal voor?

Toen ik mezelf die vraag noodgedwongen moest stellen, kwam er een verrassend antwoord uit. Ik wil ondernemers in staat stellen hun bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Niet met sexy en snelle korte termijn trucjes, maar met een stevig fundament. Niet door het voor ze uit te voeren, maar door ze te leren het zelf te doen.

Ondernemend kind

Ondernemend kind

Het zat er altijd al in...

Hoewel ik niet uit een typisch ondernemersgezin kom, had ik al op jonge leeftijd mijn eerste winkeltje. Ik was een jaar of 5 en verkocht de schelpen die ik op het strand vond vanaf een kleedje bij de voordeur van mijn ouderlijk huis. Een tafelmes voor 20 cent, een kokkel mocht weg voor een stuiver. En een dubbele schelp? Die kostte minstens 50 cent! Na een aantal jaren evolueerde het schelpenwinkeltje naar een sieradenwinkel. Van kralen maakte ik kettingen, armbandjes en oorbellen. Opgespeld op een zijden kussen werden de eerste guldens verdiend aan voorbijgangers. En op Koninginnedag, op de vrijmarkt, werden de echte winsten behaald.

Vertel jouw verhaal met mijn gratis e-book

Hollands Handelen

Hollands Handelen

Mooie klanten, mooie opdrachten, geweldige mensen

Nadat ik ruim 10 jaar in loondienst werkte voor grote en kleine (internationale) bedrijven en overheden, kroop mijn ondernemersbloed waar het niet kon gaan: in 2002 startte ik Hollands Handelen. Een bureau dat bewust geïntegreerde marketing- & communicatieadviezen gaf en uitvoerde. Binnen een jaar zat er de eerste werknemer, in 2007 zaten er ruim 10. Vanuit Hollands Handelen adviseerde ik klanten als Rabobank, Autodesk, Stichting Vrienden van Sophia, diverse Ministeries, Nutricia en vele anderen. En alles, maar dan ook alles kwam voorbij: van huisstijlen tot interne verandertrajecten, van de productie en marketing van grote internationale evenementen met meer dan 2000 man tot in kleine bijeenkomsten van los zand weer teams te smeden. Wat een prachtige tijd met mooie klanten, mooie opdrachten en geweldige mensen!

Leer van mijn ervaring in deze gratis masterclass

Zwaar weer

Zwaar weer

Ondernemen: minstens een keer vaker opstaan dan dat je valt

In 2009, terwijl ik zwanger was van ons oudste kind, brak wereldwijd de economische crisis in al zijn hevigheid los. De stroom van opdrachten droogde snel op: klanten gingen failliet of moesten hard bezuinigen en dat ging ten koste van de inkomsten van mijn bedrijf. Terwijl ik met weeën naar het ziekenhuis werd gebracht, stuurde ik mijn laatste mailtjes aan de collega’s op kantoor. En een dag of vijf na de bevalling werkte ik vanuit huis alweer. Toch kon ik niet voorkomen dat ik in oktober 2009 afscheid moest nemen van alle mensen die voor me werkten en van het pand waarin zulke mooie campagnes waren gemaakt.

Nog voor het einde van het jaar waren de plannen voor een doorstart gereed. Binnen een half jaar was ik terug – met meteen weer 4 mensen op de loonlijst. Het bedrijf groeide, ik werkte inmiddels samen met een zakenpartner en toen hij een poosje uit de running raakte, saneerde ik zijn bedrijven zodat hij het hoofd boven water kon houden.

In 2011 besloot ik dat het anders moest en verkocht ik alle activiteiten aan een bevriend bureau. Zelf ging ik als interimmer aan de slag, waardoor ik weer bij mooie merken mee mocht bouwen aan succesvolle strategieën. In 2013 werd ons tweede kind geboren. Dit keer wilde ik echt genieten van mijn kraamtijd, dus startte ik pas weer toen ze ruim 6 maanden oud was.

Download het e-book storytelling gratis

K(r)ak!

K(r)ak!

Soms word je gedwongen te veranderen

Als interimmer werkte ik bij grote en kleine bedrijven, aan sponsorprojecten voor grote festivals, gaf ik lezingen in binnen- en buitenland. Kortom: alles kabbelde voort. Tot die laatste zondag in de kerstvakantie, 8 januari 2017. ’s Ochtends sprak ik de legendarische woorden “Ik zou weleens een week of acht rust willen!”. ’s Middags – op de ijsbaan met de kinderen – ging ik hard onderuit. Ik kwam op een vreselijke manier terecht op mijn rechterpols. Gecompliceerde breuk. Mijn acht weken rust waren een feit. En nog wel meer ook. Drie operaties, uren revalideren en vooral weken-, maandenlang verplicht nietsdoen met mijn rechterhand volgden. En: ik besloot weer dat het anders moest. Mijn grootste uitdaging was altijd tijd. Als interimmer kon ik maar 1 klant tegelijk helpen. En eerlijk is eerlijk: met het tarief dat ik hanteer om onze maandelijkse lasten te betalen kon lang niet iedereen die ik zou willen helpen, mij betalen.

Als je doet wat je leuk vindt...

Als je doet wat je leuk vindt...

... dan hoef je nooit meer te werken!

Zo ontstond het plan om alles wat ik weet te bundelen in een serie online- en offline trainingen. Zodat je niet meer afhankelijk bent van een marketeer of adviseur, maar dat jij – de ondernemer – het zelf kunt. Zodat meer mensen kunnen profiteren van alles wat ik in de loop der jaren geleerd heb van en aan mijn klanten. Van de opleidingen die ik gevolgd heb en van alles waarvan ik proefondervindelijk heb vastgesteld dat het werkt – of helemaal niet werkt. Met als uiteindelijk doel dat meer mensen kunnen gaan leven vanuit het principe “Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit meer te werken”. Doe je mee?

Volg hier mijn GRATIS Masterclass

Ellen van Geene – Communicatiemanager en coach

“Ik ken niemand die zoveel van marketing afweet als Sytske.”

Dave van Wijngaarden – Trivision Automatisering

“Sytske weet steeds de juiste vragen te stellen waardoor de focus blijft op de resultaten van marketing en sales.”

Guus Paalvast - Jopa Events

“Sytske is een inspirator pur sang en heerlijk om mee te werken en naar te luisteren."

if(Content.Pagination ?? App.Settings.Pagination) {
} if(Content.Navigation ?? App.Settings.Navigation) {
}