Succesful Marketing Strategies

Online Programma's: Succesful Marketing Strategies

Online Programma's: Succesful Marketing Strategies

Samen werken aan je strategie

In acht stappen, acht modules, werk je op basis van het door mij ontwikkelde systeem aan je onderneming. Samen maken we je onderneming (weer!) succesvol. In iedere module komt een centraal thema aan bod, zodat je na het volgen van acht modules alle belangrijke facetten onder handen hebt genomen en je een sterke marketingstrategie ontwikkelt. En waar je het bij Essential Marketing Elements helemaal zelfstandig doet, heb je bij Succesful Marketing Strategies twee maal gedurende 2 uur mij als jouw coach voor twee exclusieve 1-op-1 coaching sessies.

Begin met Succesful Marketing Strategies

Wat leer je in deze training?

Wat leer je in deze training?

In 8 praktische stappen bouwen aan je strategie

Met Succesful Marketing Strategies leer je hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden en kom je weer aan het roer van je onderneming door een praktisch toepasbare strategie te maken. Iedere stap zorgt dat je de juiste vragen stelt aan jezelf en de antwoorden toepast op je onderneming.

Dit zijn de onderdelen waarmee je aan de slag gaat:

  • Visie en Missie: waarom zijn deze twee essentieel voor een succesvolle onderneming en hoe krijg je die van jou op orde?
  • Doelgroepen: wat zijn het, welke soorten zijn er en hoe ga je er mee om? Wie is je ideale klant en hoe zorg je dat hij of zij jou vindt?
  • De 8 P’s van Marketing: hoe je aan de hand van 8 P’s je complete bedrijf succesvol vormgeeft.
  • De P van Positionering: wat is het en hoe zorg je voor een ijzersterke positionering? Voorbeelden van positioneringsmodellen en hoe je het meest praktische model toepast op je eigen onderneming.
  • Branding: Over de betekenis en impact van kleuren, lettertypes, vormen en hoe je een goede briefing voor een ijzersterk merk maakt.
  • Communicatie: Hoe zorg je ervoor dat je de juiste boodschap op het juiste moment tegen de juiste mensen via het juiste kanaal brengt? Zo maak je je marketingcommunicatie effectief. 
  • Het inrichten van een Customer Journey, van kennismaking tot herhaal aankoop: hoe creëer je trouwe klanten? Zo maak je een succesvolle campagne!

Naast deze 8 modules zijn er 10 live Q&A’s waar je exclusief toegang toe hebt. Leer hier van andere ondernemers die net als jij vragen hebben. Ik beantwoord de vragen zoals ik dat ook tijdens 1-op-1 sessies doe. Kun je er niet live bij zijn? Dan is er altijd de mogelijkheid om vooraf je vragen te stellen en na afloop terug te kijken.

Bij iedere module krijg je de beschikking over

  • Een werkboek
  • Een leerboek
  • Videolessen
  • Audiolessen

De werk- en leerboeken kun je downloaden, evenals de audiofiles. Zo hou je – ook als de periode waarin je toegang hebt tot online omgeving, alle kennis tot je beschikking. Bovendien heb je bij Succesful Marketing Elements 2 maal gedurende 2 uur mij als jouw coach voor 2 exclusieve 1-op-1 coaching sessies. In overleg bepalen we wat het meest effectieve moment is voor deze intensieve begeleidingsmomenten.

Start met Succesful Marketing Strategies

Waarom je nu moet starten

Waarom je nu moet starten

Nu is jouw moment

Er nooit tijd om je strategie aan te passen – dus de beste tijd is altijd nu. Iedere minuut die je investeert in het bepalen van je strategie levert je tijd en geld op. Gegarandeerd. 

  • Omdat je niet meer werkt voor klanten die meer kosten dan dat ze in geld opleveren
  • Omdat je je niet meer laat afleiden door mensen of gebeurtenissen die niet bijdragen aan de groei van je bedrijf
  • Omdat je precies weet aan welk onderdeel van je bedrijf je kunt sleutelen om nog beter, nog klantvriendelijker, nog efficienter of nog winstgevender te worden
  • Omdat je een ijzersterk merk bouwt, dat consistent in de markt gezet wordt, zonder dat het handenvol geld of tijd kost
  • Omdat je – dankzij je strategie – in staat bent de juiste mensen op de juiste manier via het juiste kanaal met de juiste boodschap te bereiken. 

Waarom je nu moet starten? Simpel: omdat iedere dag dat je wacht een verloren dag is. En jij verdient beter. Geen dure ingewikkelde consultantsrapporten, maar een door jou geschreven en ontwikkelde strategie waar je direct mee aan de slag kunt. 
Begin met Succesful Marketing Strategies

In acht bewezen stappen naar succes

In acht bewezen stappen naar succes

Hoe je als niet-marketeer toch je marketing op orde kunt krijgen

Perspective

De eerste stap plaatst jouw onderneming en je ondernemerschap in perspectief.
Weet je nog waarom je begonnen bent als ondernemer? En is die droom van toen nog steeds je drijfveer? Of is er inmiddels van alles bij gekomen?
Als je niet weet waar je naartoe werkt, is je bedrijf gebouwd op drijfzand. Dan waai je met alle winden mee. En dan is het verdraaid lastig om koers te houden.
Een glasheldere visie helpt je om dag in dag uit alles wat er op je pad komt te toetsen. Helpt je te kiezen waar je tijd aan besteed - en waar niet. Het formuleren - zonder bullshit bingo - van jouw visie is de eerste belangrijke stap op weg naar een strategie.

Pursuit

De tweede stap staat volledig in het teken van wat jij, wat jouw onderneming dan doet om (een deel) van die visie te realiseren. Welk stuk van je visie jaag je na? Wat is het precies dat jij graag met jouw onderneming wil realiseren? Daar draait het in je bedrijf als het goed is iedere dag om. Om te voorkomen dat je iedere dag opnieuw tijd verliest aan zaken die je geen stap dichter bij jouw bestemming brengen, is deze tweede stap onmisbaar. Maar negen van de tien ondernemers schrijven hier een A4tje vol met algemeenheden. En dan werkt het niet.
Bij iedere beslissing die je neemt - kijk je of het bijdraagt aan jouw missie. En die missie is loepzuiver: zonder ook maar een onnodige toevoeging!
Start met Succesful Marketing Strategies

 

Purchase

De meest gemaakte fout van ondernemers is dat ze iedereen als klant accepteren. Bang om omzet te missen. En dan blijkt: je bent meer tijd (en geld!) kwijt dan dat je verdient aan klanten die niet passen in het profiel van je ideale klant. Ik zei het al toen ik mijn eerste bedrijf startte. Ik wil alleen werken met en voor leuke mensen. Oftewel: klanten die waarderen wat je doet, maakt of levert. En dat waarderen blijkt uit het tijdig en zonder morren betalen van de rekening én uit de relatie die je met ze hebt. Het definiëren van je ideale klant is de derde stap in het ontwikkelen van een sterke marketingstrategie. En dan heb je iets meer nodig dan 'ik werk voor MKB'ers'. Daar kan ik uren over praten...

Prime

Je hebt vast wel eens gehoord van de Marketing Mix. Iets met de 4 (of 5, misschien zelfs 6 of 7!) P's. Product, Prijs, Plaats, Promotie zijn de meeste gebruikte. Maar wees eens eerlijk: heb jij ze (ooit) goed in kaart gebracht? Toch leg je daarmee - mits op de juiste manier - de basis voor je onderneming. Door ze in kaart te brengen én tijdens dat proces meteen vast te leggen waar verbeteringen mogelijk zijn, neem je een ongelooflijke voorsprong op je concurrentie.

De meeste ondernemers denken dat ze zonder het werken aan deze basis kunnen. Maar die vierde stap is essentieel en maakt het verschil. Gegarandeerd. Zéker als je de extra - 8e P eraan toevoegt. Deze vierde stap is onmisbaar.
Begin met Succesful Marketing Strategies

 

Promise

Marketing? Dat is gebakken lucht. Of nog erger: luchtkastelen verkopen.
En dat wil je niet. Sterker nog: een goede marketingstrategie zorgt ervoor dat je een belofte doet die je waar kunt maken. En het is de kunst om zo'n belofte in een positionering en als basis voor je merk te ontwikkelen.
Klinkt moeilijk? Is het niet.
Wanneer je alleen maar een logo en wat uitingen maakt, zonder dit essentiële voorwerk, dan loop je inderdaad het risico luchtkastelen te verkopen. Met teleurstelling bij jou én je klanten tot gevolg. En positioneren is niet alleen maar prijs-kwaliteit verhouding. Noodzakelijk om dit goed te doen dus.

Present

Zeg eens eerlijk? Wat was het eerste dat je liet doen nadat je besloot om voor jezelf te beginnen? Logo? Visitekaartje? Misschien je website? De meeste ondernemers starten met deze stap. En vragen dan of hun partner hun - goedbedoelde- mening willen geven over het resultaat. Het probleem van die benadering is, dat niet jij, niet je partner maar je ideale klant degene is die zich aangetrokken moet voelen door hoe jij je bedrijf, je merk, je product of dienst presenteert.
Een merk bestaat uit veel verschillende onderdelen – en een sterk merk zorgt dat er samenhang is en blijft. Dat heeft als groot voordeel dat het veel geld scheelt omdat alles bij elkaar past én je er simpelweg minder van nodig hebt. En daarom is het pas de zesde stap.
Start met Succesful Marketing Strategies

 

Publicity

Hoe zorg je er nu voor dat je de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal naar de juiste doelgroep krijgt? Tip: het is niet 'zo maar' een serie advertenties plaatsen op een social media platform.
Iedere stap in je communicatie met je ideale klant moet je van tevoren doordenken. Je ideale klant moet je leren kennen. Je gaan vertrouwen. En pas daarna kun je het eens een keer gaan hebben over een aankoop.

Progress

Van een onbekende een klant en van een klant een ambassadeur maken. Dat is feitelijk waar het om draait in deze laatste stap. De route die een klant aflegt van de eerste ontmoeting via een aankoop, een herhaling naar een aanbeveling. Want op die manier hou je je marketingkosten laag én voorspelbaar. In de achtste stap op weg naar een volledige strategie komt alles bij elkaar. Hoe je iemand via welk kanaal, waarmee en op welk moment aanspreekt. Wat je wil dat een ideale - potentiële - klant doet op basis van jouw contact met hem of haar.
Begin met Succesful Marketing Strategies

Doe je het liever helemaal zelf ?

Doe je het liever helemaal zelf ?

Online. Jouw moment. Jouw tempo. Jij bepaalt.

Het kan natuurlijk zijn dat je het liever helemaal alleen doet. Dat je het zonder mijn duwtjes in de rug wil doorlopen. Dat kan uiteraard ook – daar zijn de online trainingen uiteraard voor ontwikkeld. Liever helemaal zelfstandig? Kies dan voor Essential Marketing Elements. Inhoudelijk precies hetzelfde – maar zonder de 2x2 uur exclusieve 1-op-1-coaching.
Kies voor Essential Marketing Elements

Exact wat je nodig hebt

Exact wat je nodig hebt

Jij kiest wat je nodig hebt om te groeien

Jij weet als geen ander wat je nodig hebt. En ook waar je prima zonder kunt. Als ik één ding geleerd heb van de enorme investeringen die ik in mijn kennis en vaardigheden heb gedaan, is het dat je alleen die investering terugverdient, waar je ook echt iets aan hebt. Waarvan je zelf vindt dat je hem nodig hebt. De acht stappen en het model waarbij je stap voor stap naar een volledige strategie gaat zijn - wat mij betreft - echt essentieel én waardevol. En tegelijkertijd kom ik inderdaad ook ondernemers tegen die genoeg hebben aan een deel van de training. Daarom kun je er ook voor kiezen om slechts een deel van de acht modules te volgen. Het model is opgeknipt in vier fundamentals, waar je ook prima mee aan de slag kunt. En heb je toch meer nodig? Dan kun je er altijd een fundamental bij aanschaffen.

Kies voor een Fundamental

 

Ellen van Geene – Communicatiemanager en coach

“Ik ken niemand die zoveel van marketing afweet als Sytske.”

Dave van Wijngaarden – Trivision Automatisering

“Sytske weet steeds de juiste vragen te stellen waardoor de focus blijft op de resultaten van marketing en sales.”

Guus Paalvast - Jopa Events

“Sytske is een inspirator pur sang en heerlijk om mee te werken en naar te luisteren."

if(Content.Pagination ?? App.Settings.Pagination) {
} if(Content.Navigation ?? App.Settings.Navigation) {
}