Online Programma's: Fundamentals

Online Programma's: Fundamentals

Exact wat je nodig hebt

Trainingen zijn een investering die zichzelf terugverdienen.
Althans – zo kijk ik daarnaar. Dan is het dus essentieel dat je geen onderdelen aanschaft waar je niets of weinig aan hebt. Jij weet als geen ander wat je nodig hebt. En ook waar je prima zonder kunt. De acht stappen en het model waarbij je stap voor stap naar een volledige strategie gaat, zijn echt essentieel én waardevol. En tegelijkertijd kan het goed zijn dat je genoeg hebt aan een deel van de training. Kies er dan voor om een beperkt deel van acht modules te volgen. Het model is opgeknipt in vier fundamentals, waar je ook prima mee aan de slag kunt. En heb je toch meer nodig? Dan kun je altijd een aanvullende training aanschaffen. 

Het hart van iedere marketingstrategie is de ideale klant. Niet zomaar een klant, maar je ideale klant. En dan blijkt dat precies dát onderdeel vrijwel altijd stress oplevert ("O jee, ik moet kiezen voor bepaalde klanten, niet voor 'iedereen die mijn product of dienst wil kopen..!"). En... veel ondernemers gaan precies daarom een kant op met hun marketing waardoor het duur, tijdrovend en ineffectief wordt.

Daarom: welk onderdeel je ook kiest van het model, de stap waarin ik je leer hoe je je ideale klant moet vinden en beschrijven zit er gratis in ieder onderdeel bij. 

Naast de modules uit de Fundamentals zijn er 10 live Q&A’s waar je exclusief toegang toe hebt. Leer hier van andere ondernemers die net als jij vragen hebben. Ik beantwoord de vragen zoals ik dat ook tijdens 1-op-1 sessies doe. Kun je er niet live bij zijn? Dan is er altijd de mogelijkheid om vooraf je vragen te stellen en na afloop terug te kijken.

Bij iedere module krijg je de beschikking over

  • Een werkboek
  • Een leerboek
  • Videolessen 
  • Audiolessen 

De werk- en leerboeken kun je downloaden, evenals de audiofiles. Zo hou je – ook als de periode waarin je toegang hebt tot online omgeving, alle kennis tot je beschikking.

Waarom je nu moet starten

Waarom je nu moet starten

Nu is jouw moment

Er nooit tijd om je strategie aan te passen – dus de beste tijd is altijd nu. Iedere minuut die je investeert in het bepalen van je strategie levert je tijd en geld op. Gegarandeerd. 

  • Omdat je niet meer werkt voor klanten die meer kosten dan dat ze in geld opleveren
  • Omdat je je niet meer laat afleiden door mensen of gebeurtenissen die niet bijdragen aan de groei van je bedrijf

Waarom je nu moet starten? Simpel: omdat iedere dag dat je wacht een verloren dag is. En jij verdient beter. Geen dure ingewikkelde consultantsrapporten, maar een door jou geschreven en ontwikkelde strategie waar je direct mee aan de slag kunt.

Je hebt de keuze uit de volgende Fundamentals

Strategic Fundamentals

Strategic Fundamentals

Een stevige strategie als basis van jouw bedrijf

Hierin leer je om je visie en je missie glashelder vast te leggen.
En: wie je ideale klant is en waar je hem of haar kunt vinden. 

Perspective

De eerste stap plaatst jouw onderneming en je ondernemerschap in perspectief.
Weet je nog waarom je begonnen bent als ondernemer? En is die droom van toen nog steeds je drijfveer? Of is er inmiddels van alles bij gekomen?
Als je niet weet waar je naartoe werkt, is je bedrijf gebouwd op drijfzand. Dan waai je met alle winden mee. En dan is het verdraaid lastig om koers te houden.
Een glasheldere visie helpt je om dag in dag uit alles wat er op je pad komt te toetsen. Helpt je te kiezen waar je tijd aan besteed - en waar niet. Het formuleren - zonder bullshit bingo - van jouw visie is de eerste belangrijke stap op weg naar een strategie.

Pursuit

De tweede stap staat volledig in het teken van wat jij, wat jouw onderneming dan doet om (een deel) van die visie te realiseren. Welk stuk van je visie jaag je na? Wat is het precies dat jij graag met jouw onderneming wil realiseren? Daar draait het in je bedrijf als het goed is iedere dag om. Om te voorkomen dat je iedere dag opnieuw tijd verliest aan zaken die je geen stap dichter bij jouw bestemming brengen, is deze tweede stap onmisbaar. Maar negen van de tien ondernemers schrijven hier een A4tje vol met algemeenheden. En dan werkt het niet.
Bij iedere beslissing die je neemt - kijk je of het bijdraagt aan jouw missie. En die missie is loepzuiver: zonder ook maar een onnodige toevoeging!

Purchase

De meest gemaakte fout van ondernemers is dat ze iedereen als klant accepteren. Bang om omzet te missen. En dan blijkt: je bent meer tijd (en geld!) kwijt dan dat je verdient aan klanten die niet passen in het profiel van je ideale klant. Ik zei het al toen ik mijn eerste bedrijf startte. Ik wil alleen werken met en voor leuke mensen. Oftewel: klanten die waarderen wat je doet, maakt of levert. En dat waarderen blijkt uit het tijdig en zonder morren betalen van de rekening én uit de relatie die je met ze hebt. Het definiëren van je ideale klant is de derde stap in het ontwikkelen van een sterke marketingstrategie. En dan heb je iets meer nodig dan 'ik werk voor MKB'ers'. Daar kan ik uren over praten...
Start met Strategic Fundamentals

Marketing Fundamentals

Marketing Fundamentals

Je bedrijf versterken vanuit alle marketinghoeken

In dit blok ga je aan de slag met de 8 P's van Marketing. Ja - inclusief de P van Purpose.
En: wie je ideale klant is en waar je hem of haar kunt vinden. 

Purchase

Het definiëren van je ideale klant is wat mijk betreft de belangrijkste stap in het ontwikkelen van een sterke marketingstrategie. En dan heb je iets meer nodig dan 'ik werk voor MKB'ers'. Een uitgebreidere beschrijving vind je onder de Strategic Fundamentals

Prime

Je hebt vast wel eens gehoord van de Marketing Mix. Iets met de 4 (of 5, misschien zelfs 6 of 7!) P's. Product, Prijs, Plaats, Promotie zijn de meeste gebruikte. Maar wees eens eerlijk: heb jij ze (ooit) goed in kaart gebracht? Toch leg je daarmee - mits op de juiste manier - de basis voor je onderneming. Door ze in kaart te brengen én tijdens dat proces meteen vast te leggen waar verbeteringen mogelijk zijn, neem je een ongelooflijke voorsprong op je concurrentie.
De meeste ondernemers denken dat ze zonder het werken aan deze basis kunnen. Maar die vierde stap is essentieel en maakt het verschil. Gegarandeerd. Zéker als je de extra - 8e P eraan toevoegt. Deze stap is onmisbaar.
Start met Marketing Fundamentals

Positioning & Branding Fundamentals

Positioning & Branding Fundamentals

Een duidelijke positionering en een ijzersterk merk

De naam zegt het al: met dit onderdeel creëer je je positionering en ontwikkel je een ijzersterk merk
En: je leert wie je ideale klant is en waar je hem of haar kunt vinden. 

Purchase

Het definiëren van je ideale klant is wat mijk betreft de belangrijkste stap in het ontwikkelen van een sterke marketingstrategie. En dan heb je iets meer nodig dan 'ik werk voor MKB'ers'. Een uitgebreidere beschrijving vind je onder de Strategic Fundamentals

Promise

Marketing? Dat is gebakken lucht. Of nog erger: luchtkastelen verkopen.
En dat wil je niet. Sterker nog: een goede marketingstrategie zorgt ervoor dat je een belofte doet die je waar kunt maken. En het is de kunst om zo'n belofte in een positionering en als basis voor je merk te ontwikkelen.
Klinkt moeilijk? Is het niet. 
Wanneer je alleen maar een logo en wat uitingen maakt, zonder dit essentiële voorwerk, dan loop je inderdaad het risico luchtkastelen te verkopen. Met teleurstelling bij jou én je klanten tot gevolg. En positioneren is niet alleen maar prijs-kwaliteit verhouding. Noodzakelijk om dit goed te doen dus.

Present

Zeg eens eerlijk? Wat was het eerste dat je liet doen nadat je besloot om voor jezelf te beginnen? Logo? Visitekaartje? Misschien je website? De meeste ondernemers starten met deze stap. En vragen dan of hun partner hun - goedbedoelde- mening willen geven over het resultaat. Het probleem van die benadering is, dat niet jij, niet je partner maar je ideale klant degene is die zich aangetrokken moet voelen door hoe jij je bedrijf, je merk, je product of dienst presenteert.
Een merk bestaat uit veel verschillende onderdelen – en een sterk merk zorgt dat er samenhang is en blijft. Dat heeft als groot voordeel dat het veel geld scheelt omdat alles bij elkaar past én je er simpelweg minder van nodig hebt. En daarom is het niet de eerste stap.
Start met Positioning & Branding Fundamentals

Marketing Communication Fundamentals

Marketing Communication Fundamentals

Met de juiste communicatie van eerste ontmoeting naar loyale klant

De juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal naar de juiste mensen. De volledige customer journey in beeld. 
En: wie je ideale klant is en waar je hem of haar kunt vinden. 

Purchase

Het definiëren van je ideale klant is wat mijk betreft de belangrijkste stap in het ontwikkelen van een sterke marketingstrategie. En dan heb je iets meer nodig dan 'ik werk voor MKB'ers'. Een uitgebreidere beschrijving vind je onder de Strategic Fundamentals

Publicity

Hoe zorg je er nu voor dat je de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal naar de juiste doelgroep krijgt? Tip: het is niet 'zo maar' een serie advertenties plaatsen op een social media platform.
Iedere stap in je communicatie met je ideale klant moet je van tevoren doordenken. Je ideale klant moet je leren kennen. Je gaan vertrouwen. En pas daarna kun je het eens een keer gaan hebben over een aankoop.

Progress

Van een onbekende een klant en van een klant een ambassadeur maken. Dat is feitelijk waar het om draait in deze laatste stap. De route die een klant aflegt van de eerste ontmoeting via een aankoop, een herhaling naar een aanbeveling. Want op die manier hou je je marketingkosten laag én voorspelbaar. In de achtste stap op weg naar een volledige strategie komt alles bij elkaar. Hoe je iemand via welk kanaal, waarmee en op welk moment aanspreekt. Wat je wil dat een ideale - potentiële - klant doet op basis van jouw contact met hem of haar.
Start met Marketing Communication Fundamentals

Liever het volledige model? 

Kies dan voor Essential Marketing Elements of Succesful Marketing Strategies
Ga naar Essential Marketing ElementsGa naar Succesful Marketing Strategies

Ellen van Geene – Communicatiemanager en coach

“Ik ken niemand die zoveel van marketing afweet als Sytske.”

Dave van Wijngaarden – Trivision Automatisering

“Sytske weet steeds de juiste vragen te stellen waardoor de focus blijft op de resultaten van marketing en sales.”

Guus Paalvast - Jopa Events

“Sytske is een inspirator pur sang en heerlijk om mee te werken en naar te luisteren."

if(Content.Pagination ?? App.Settings.Pagination) {
} if(Content.Navigation ?? App.Settings.Navigation) {
}