From Scratch to Strategy

From Scratch to Strategy

From Scratch to Strategy

Jouw marketingstrategie in een driedaagse business BOOSTcamp

Hoe graag ik ook wil - op dit moment zijn live bijeenkomsten even niet aan de orde. Vanaf september 2021 worden de live programma's weer georganiseerd. De datums van From Scratch to Strategy volgen zo snel mogelijk. 

Stap voor stap – van de basis tot en met het bouwen van je customer journey: in drie intensieve boostcampdagen ga je samen met mij aan de slag met de strategie voor jouw bedrijf. Exclusief voor ondernemers die klaar zijn voor de volgende stap en die het heft in eigen handen nemen.

Vanuit een stevige basis bouwen

Vanuit een stevige basis bouwen

In 8 praktische stappen bouwen aan je strategie

Om jouw eigen marketingstrategie succesvol te kunnen bouwen, gaan we aan de slag met de juiste mix van theorie en praktijk. Ik vertel je alles wat ik weet en daarna mag je zelf je mouwen opstropen. Het volledige traject – letterlijk van scratch naar strategie – bewandelen we samen. De onderwerpen die we tackelen zijn

  • Visie en Missie: waarom zijn deze twee essentieel voor een succesvolle onderneming en hoe krijg je die van jou op orde?
  • Doelgroepen: wat zijn het, welke soorten zijn er en hoe ga je er mee om? Wie is je ideale klant en hoe zorg je dat hij of zij jou vindt?
  • De 8 P’s van marketing: hoe je aan de hand van 8 P’s je complete bedrijf succesvol vormgeeft.
  • De P van Positionering: wat is het en hoe zorg je voor een ijzersterke positionering? Voorbeelden van positioneringsmodellen en hoe je het meest praktische model toepast op je eigen onderneming.
  • Branding: Over de betekenis en impact van kleuren, lettertypes, vormen en hoe je een goede briefing voor branding schrijft.
  • Communicatie: het belang van heldere en transparante communicatie, het gericht en duidelijk communiceren met je klant, de valkuilen die je moet vermijden en hoe je succesvol communiceert
  • Het inrichten van een customer journey, van kennismaking tot herhaal aankoop: hoe creëer je trouwe klanten? Zo maak je een succesvolle campagne!

Hoe de ‘Grote Merken’ werken

Factoren en basisprincipes van grote successen

In de afgelopen 25 jaar werkte ik voor en achter de schermen aan grote marketingcampagnes en evenementen van bedrijven als Rabobank, Nutricia, Microsoft, verschillende ministeries, het Rotterdams Philharmonisch Orkest en vele anderen. Ik onderzocht welke factoren bijdroegen aan hun succes en wat er in al deze organisaties gebeurt op de marketingafdeling. Ik hielp teams naar betere verkoopresultaten en weet je… achter alle successen zitten een paar belangrijke basisprincipes. Die principes deel ik met je in dit intensieve, driedaagse evenement.

Wat je krijgt

Drie stampvolle dagen van kennis, inspiratie en plezier!

Na drie dagen keihard werken, kennis opdoen inspirerende locatie met gelijkstemde ondernemers ga je volkomen opgeladen en enthousiast weer de deur uitgaat. Bovendien heb je inzicht in

  • Je eigen drijfveren
  • De visie en missie van jouw bedrijf
  • Welke klanten bij je horen – en voor wie je niet langer wil werken (en waarom)
    Hoe jouw producten/diensten/jouw bedrijf samenkomen in 8 P’s en hoe je ze alle acht succesvol inzet
  • Wat positionering is, welke gevolgen de keuze voor een bepaalde positionering heeft en hoe je je producten/diensten/jouw bedrijf positioneert
  • Wat merkperceptie is en hoe je dat kunt beïnvloeden en wat merkstrategie is
  • Welke elementen bij succesvolle communicatie horen en hoe je dat praktisch kunt toepassen
  • Hoe je de volledige customer journey – de reis die jouw klanten van het eerste begin tot en met de zoveelste herhaalaankoop – inricht zodat je klanten en jij optimaal profiteren van elkaar

Ik zorg voor een enorme hoeveelheid energie die ik aan jou en de rest van de groep geef en ik laat je kennis maken met het leukste wat er is: succesvol ondernemen op basis van een sterke marketingstrategie. Natuurlijk is er een lekkere en gezonde lunch bij deze inspirerende dagen inbegrepen.

Bovendien hou je een jaar lang online toegang tot alle materialen, inclusief videolessen en downloadbare leer- en werkboeken en audiolessen.

Alleen een pen

Voor al het andere wordt gezorgd

Het enige dat je tijdens het event mee hoeft te nemen is een pen: bij binnenkomst krijg je een mooi gestyleerd note-book van Rebels&Roots zodat je alles waardoor je geïnspireerd raakt direct op kunt schrijven.

Waarom je nu moet starten

Waarom je nu moet starten

Nu is jouw moment

Er nooit tijd om je strategie aan te passen – dus de beste tijd is altijd nu. Iedere minuut die je investeert in het bepalen van je strategie levert je tijd en geld op. Gegarandeerd.

  • Omdat je niet meer werkt voor klanten die meer kosten dan dat ze in geld opleveren
  • Omdat je je niet meer laat afleiden door mensen of gebeurtenissen die niet bijdragen aan de groei van je bedrijf
  • Omdat je precies weet aan welk onderdeel van je bedrijf je kunt sleutelen om nog beter, nog klantvriendelijker, nog efficienter of nog winstgevender te worden
  • Omdat je een ijzersterk merk bouwt, dat consistent in de markt gezet wordt, zonder dat het handenvol geld of tijd kost
  • Omdat je – dankzij je strategie – in staat bent de juiste mensen op de juiste manier via het juiste kanaal met de juiste boodschap te bereiken.

Waarom je nu moet starten? Simpel: omdat iedere dag dat je wacht een verloren dag is. En jij verdient beter. Geen dure ingewikkelde consultantsrapporten, maar een door jou geschreven en ontwikkelde strategie waar je direct mee aan de slag kunt.

Ellen van Geene – Communicatiemanager en coach

“Ik ken niemand die zoveel van marketing afweet als Sytske.”

Dave van Wijngaarden – Trivision Automatisering

“Sytske weet steeds de juiste vragen te stellen waardoor de focus blijft op de resultaten van marketing en sales.”

Guus Paalvast - Jopa Events

“Sytske is een inspirator pur sang en heerlijk om mee te werken en naar te luisteren."

if(Content.Pagination ?? App.Settings.Pagination) {
} if(Content.Navigation ?? App.Settings.Navigation) {
}